مقاله

ورق های طرح دار درب آسانسور

برای جذابیت بیشتر درب های آسانسور معمولا از ورقه های استیل استفاده می شود. این ورقه ها در طرح ها و رنگ های متنوعی قابل عرضه میباشد

استیل نگیر بهترین نوع ورقه های استیل است که در روکش نمودن درب آسانسور و طراحی ظاهری آنها بکار برده میشود. رنگ طلایی این ورقه ها با طرح های متفاوتی وارد بازار شده است

 

استیل کردن درب آسانسور

از آنجایی که درب های آسانسور وظیفه حفظ امنیت و البته جنبه تزئینی در آسانسور دارند، باید از مواد مرغوب با ظاهری زیبا طراحی و ساخته شود. نصب دقیق درب آسانسور باعث می شود تا از سقوط افراد و بار جلوگیری شود. درب های آسانسور در دو نوع درب طبقه آسانسور ( به نسبت تعداد توقف های آسانسور و در محل ورودی کابین به طبقات نصب می شود) و درب کابین آسانسور ( روی کابین نصب می شود ) در مدل های مختلف ساخته می شوند. درب های آسانسور معمولا لولایی و اتوماتیک می باشند. همانطور که گفته شد در نصب درب آسانسور باید بسیار دقت داشت که به صورت دقیق انجام شود زیرا کمترین بی دقتی موجب زیان های فراوانی خواهد شد.

مراحل استیل کردن درب آسانسور

در سال های گذشته از درب های لولایی چوبی در آسانسور استفاده می شد. اما امروزه بیشتر درب های آسانسور از مواد مرغوبتری همچون فولاد که استحکام بالایی در برابر ضربه و فشار دارد استفاده می شود. برای زیباتر شدن درب ها معمولا از روکش استیل بهره گیری می شود. پوشش استیل ظاهر بسیار زیبایی را برای درب ها به ارمغان می آورد. علاوه بر آن ورقه های استیلی که جهت پوشش درب ها بکار می رود نیز دارای مقاومت بالایی است. برای استیل کردن درب آسانسور باید مراحل مختلفی را طی نمود. مرحله اول گرفتن اندازه درب می باشد. این مرحله باید به صورت کاملا دقیق انجام شود.

در مرحله دوم نوع استیل باید تعیین و تهیه شود. مثلا ورقه های استیل ضدخش، طرح دار یا ساده با رنگ های متفاوت همچون طلایی، دودی، گندمی و … . در مرحله سوم اندازه درب را بر روی ورقه های استیل مشخص نموده و برش می زنیم. چهارمین مرحله باز کردن درب ها است. درب را از محل نصب جدا نموده و در مرحله پنجم درب را با ورقه های برش زده کاور می کنیم و بعد از آن چسب های کاور را پرس نموده و به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت زیر پرس ملایم نگهداری می کنیم و در آخرین مرحله درب را نصب و تنظیم می نماییم.

نکات مهم در اجرای استیل کاری آسانسور چیست ؟

استیل کاری آسانسور به دلیل حساسیت که دارد باید به صورت تخصصی و توسط متخصصین روکش کار نصب شود. استیل کاری آسانسور دارای اصول فنی و نکات مهمی می باشد که رعایت آن در اجرای یک روکش کاری تمیز باید انجام شود .

– انتخاب نوع ورق استیل مورد نیاز از نوع با کیفیت

– اندازه گیری سطح موردنظر برای استیل کاری آسانسور

– خم کاری و برش کاری ورق های استیل با توجه به ابعاد اندازه گیری شده

– زیر سازی ورق های استیل بر اساس نوع و کیفیت ورق استیل

– نکته ی مهم در این مرحله دقت بالا در انجام فرایند نصب ورق های استیل می باشد به گونه ای که نباید هیچ گونه ضربه یا خط و خشی بر روی آن بیافتد. همچنین در محل اتصال به یکدیگر پیچ و پرچ و یا جوشکاری نباید قابل مشاهده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *